23 Οκτωβρίου 2012

ΜΕΤΑ ΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΤΕ

ΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΣΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΜΕΤΑ ΤΙΑ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ

Ο Ελευθέριος Βενιζέλος, επί κυβερνήσεως του οποίου ιδρύθηκε και άρχισε να λειτουργεί το ΣτΕ, είχε τονίσει, εισηγούμενος ήδη από το 1911 τη δημιουργία του ΣτΕ, «Ζητούμε διά του θεσμού τούτου, όπως το Κράτος του Δικαίου, την Πολιτείαν του Δικαίου, καταστήσωμεν όντως τοιαύτην περιορίζοντες την υπερβασίαν των οργάνων αυτής». Και συνέχιζε με μια παρότρυνση στους μελλοντικούς δικαστές του ΣτΕ: «Θέσατε υπέρ τον Υπουργόν όχι την Αρχήν του ΣτΕ..., θέσατε υπέρ τον Υπουργόν τον Νόμον. Διότι ο Νόμος πρέπει να είναι ανώτερος και του μικρού υπαλλήλου και του ανωτέρου, ανώτερος πασών των Αρχών, ανώτερος και του Υπουργού και του Βασιλέως ακόμη». 
Την Τρίτη 23/11/2010 ενώπιον της Ολομελείας του ΣτΕ συζητήθηκε η γνωστή υπόθεση του Μνημονίου, που είναι η πιο σημαντική υπόθεση που αντιμετώπισε από την ιδρύσητου το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο ,η υπόθεση αναφέρεται στο μέλλον του Έθνους και άπτεται ζητημάτων της εθνικής κυριαρχίας, αλλά και κοινωνικών ζητημάτων, όπως το δικαίωμα της εργασίας, η κρίση για τα οποία χρειάζεται με μεγάλη προσοχή και περίσκεψη. 
Όμως τα μηνύματα που ήλθαν από την πρώτη προσέγγιση των δικαστών του ΣτΕ δεν ήταν διόλου αισιόδοξα ,για το μέλλον του Τόπου.
Οι εισηγήσεις που κατατέθηκαν και οι Αποφάσεις που εκδόθηκαν από τους δικαστές δεν μπόρεσαν ν΄αναταποκριθουν δυστυχώς στην μεγάλη σοβαρότητα των ζητημάτων που τέθηκαν με τις Αιτήσεις Ακυρώσεως και δημιουργούν εύλογους προβληματισμούς και απορίες.

Οι δικαστές δέχονται ότι λόγοι υπέρτερου δημοσίου συμφέροντος επιβληθηκαν το Μνημόνιο κα ιοι περικοπές συντάξεων και μισθών στους δημόσιους υπαλλήλους καθώς και ότι τηρούνται πλήρως οι αρχές της αναλογικότητας και της αναγκαιότητας. Έτσι παραγνωρίζουν οι Απόφασεις ότι καταργούνται με τον πιο αυθαίρετο και κατηγορηματικό τρόπο τα εργατικά δικαιώματα τα οποία πολλές φορές έχουν κατακτηθεί με αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις και συλλογικές συμβάσεις εργασίας. Είναι άραγε ανεκτή, με οποιαδήποτε επίκληση σε Κράτος Δικαίου , η περιφρόνηση δικαστικών αποφάσεων και η αγνόηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας από το νομικό μας πολιτισμό, με την επίκληση υπέρτερου δημοσίου συμφέροντος. Μ’ αυτό τον τρόπο έχουμε την γνώμη ότι καταλύεται η Συνταγματική τάξη, πράγμα που εντελώς αναιμικά αποκρούει το Δικαστήριο .
Έτσι, βάσει του άρθρου 2 αριθ. 7 του Ν. 3845/2010, προϊόντος επιβολής ενός ιδιαίτερα προβληματικού από τη σκοπιά του Συντάγματος και από πλευράς διαδικασίας (το ζήτημα αν απαιτούνται κατά το άρθρο 28 πλειοψηφία 151 ή 180 βουλευτών που θα αντιμετωπίσει στην διάσκεψη του το Δικαστήριο ), αλλά και του Ευρωπαϊκού Δικαίου (βλ. ιδίως άρθρο 6 Συνθ. ΕΕ) μηχανισμού στήριξης της περιβόητης Τρόικας (ΔΝΤ, ΕΚΤ, ΕΕ), καταργούνται πια τα κατώτατα όρια ασφάλειας των Εθνικών Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, αφού είναι δυνατή η μείωσή τους μέσω οποιουδήποτε άλλου είδους συλλογικής σύμβασης εργασίας!
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στις Αποφάσεις τα μέτρα που επιβάλλει το Μνημόνιο είναι απολύτως σύμφωνα με το Σύνταγμα, την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του ανθρώπου αλλά και τις διεθνείς συμβάσεις.
Οι αποφασεις επισημαίνουν ότι η ένταξη της χώρας μας στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο δεν περιορίζει την άσκηση της εθνικής μας κυριαρχίας ,ενώ στην πραγματικότητα δεν λαμβάνουν υπόψη τους λόγους ακύρωσης που αναφέρονται στο σοβαρότατο αυτό ζήτημα .Αλλωστε και Κυβέρνηση για την επιβολή των δυσβάστακτων μέτρων επικαλείται την επιβολή των μήτρων εξωθεν ,αυτά τα αγνοεί το Δικαστήριο .- 
Ακόμη οι αποφάσεις αναφέρουν ότι: Η κυβέρνηση έλαβε μέσω του μνημονίου « μέτρα δημοσιονομικής προσαρμογής για την άμεση αντιμετώπιση της οξείας δημοσιονομικής κρίσης, η οποία έχει καταστήσει αδύνατη την εξυπηρέτηση των δανειακών αναγκών της χώρας μέσω των διεθνών αγορών και πιθανό το ενδεχόμενο χρεοκοπίας της», αναφέρεται χαρακτηριστικά. Περαιτέρω υποστηρίζουν ότι τα μέτρα δικαιολογούνται από σοβαρούς λόγους δημοσίου συμφέροντος που ανάγονται στην ανάγκη μείωσης του υπερβολικού δημοσιονομικού ελλείμματος και του εξωτερικού χρέους της χώρας, ενόψει και των υποχρεώσεων που έχει αναλάβει η Ελλάδα στα πλαίσια της Οικονομικής και Νομισματικής Ένωσης.
Ακόμη, , σημειώνεται ότι οι περικοπές δεν συνεπάγονται ουσιώδη απομείωση των συνολικών αποδοχών των εργαζομένων και των συνταξιούχων!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Οι απόψεις αυτές έρχονται σε πλήρη αντίθεση με τις απόψεις της επιστημονικής κοινότητας, του νομικού κόσμου αλλά και σε αντίθεση με την νομολογία όλων των Ελληνικών δικαστηρίων και ιδίως της Ολομελειας του ΣτΕ.
Αναμφισβήτητα δεν θα μπορούσαν να γίνουν δεκτες από τους μεγάλους νομομαθείς Συνταγματολόγους Σαριπόλο και του Σβώλο που δε δέχονταν την ισχύ νομικού κανόνα salus rei publicae suprema lex est και γι' αυτό θεωρούσαν αντισυνταγματικό το δίκαιο της ανάγκης, πράγμα που συμβαίνει στην προκείμενη περίπτωση.- Salus populi suprema lex ”
2.1.-Η αρχή του κράτους δικαίου ανάγεται σε βασική αρχή διασφαλίσεως της νομιμότητας, δηλαδή της τηρήσεως όχι μόνο των νόμων, αλλά και της επιδιώξεως αυτής της ιδέας του δικαίου υπό ουσιαστική πλέον έννοια και περιεχόμενο, και ενέχει αντίστοιχη θεσμική-συνταγματική εγγύηση.
Ο Αριστοτέλης χαρακτηρίζει το δημόσιο συμφέρον ως το πολιτικόν δίκαιον «έστι δε το πολιτικόν αγαθόν το δίκαιον, και τούτο πάλιν το κοινή συμφέρον». Το δημόσιο δίκαιο έχει δικαιολογητική βάση την αρχή «πότερον τω νομοθέτη νομοθετητέον τίθεσθαι τους ορθοτάτους νόμους…Το δ’ ορθόν ληπτέον ίσως, το δ’ ίσως ορθόν προς το της πόλεως όλης συμφέρον και προς το κοινόν των πολιτών».
Παρατηρείται το φαινόμενο, μέσω της επικλήσεως της ανάγκης για τη θεραπεία διάφορων κοινωνικοπολιτικών σκοπών και καταστάσεων, να επέρχεται, κατά τη θέσπιση κανόνων ουσιαστικού δικαίου, διάσπαση της αρχών του κράτους δικαίου. Μέσα στα πλαίσια των κρατουσών κοινωνικοπολιτικών και οικονομικών συνθηκών, όπως αυτές διαμορφωθήκαν από τη δημιουργία του Νεοελληνικού Κράτους, αλλά και την ύπαρξη πραγματικών και ενίοτε επιτακτικών ζητημάτων, επί μακρόν το κράτος νομοθετούσε θέτοντας το Ελληνικό Δημόσιο εκτός των δικονομικών πλαισίων που ισχύουν για όλους τους λοιπούς διαδίκους. Στο Δημόσιο Δίκαιο ισχύει ή γενική ρήτρα του δημοσίου συμφέροντος( Salus populi suprema lex), συμφώνα προς την οποία, επιτρέπεται, ή γίνεται ανεκτή ή ολική η μερική άρνηση της τυπικής νομιμότητας, όταν ή τήρηση της συγκρούεται προς την πραγματικότητα (σωτηρίαν λαού: Salus populi) δημιουργούσα σοβαρούς κίνδυνους δια τις βασικές αξίας, του λαού και η εφαρμογή της επιτρέπεται σε εντελώς εξαιρετικές περιπτώσεις, τελεί πάντοτε όμως υπό τον ελέγχον των δικαστηρίων, τα όποια κρίνουν περί του αν ή παρέκκλιση από της τυπικής νομιμότητας είναι ή όχι επιβεβλημένη και πέραν τούτου αν συμβατή με τις ισχύουσες συνταγματικές διατάξεις και την ΕΣΔΑ , Στο παρελθόν στο πλαίσιο αυτό της γενικής ρήτρας του δημοσίου συμφέροντος τα δικαστήρια έκριναν ότι ο Νόμος 1584 της 24/25.2.1986. «Για την κύρωση της από 18 Οκτωβρίου 1985 πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου του προέδρου της Δημοκρατίας "Μέτρα Προστασίας της εθνικής Οικονομίας» (Α 16) είναι συνταγματικός. Η πράξη αυτή όρισε ότι από την έναρξη της ισχύος της και μέχρι τέλους του έτους 1987 "απαγορεύεται η συνομολόγηση ως και η χορήγηση ή καταβολή με οποιοδήποτε τρόπο και για οποιοδήποτε λόγο αυξήσεων των κάθε είδους, φύσεως και ονομασίας αποδοχών των εργαζομένων για την ίδια χρονική περίοδο, εφόσον δεν βρίσκονται μέσα στα πλαίσια της εισοδηματικής πολιτικής της Κυβερνήσεως" (άρθρο μόνο παρ. 1) και ότι η απαγόρευση αυτή καλύπτει κάθε συνομολόγηση αυξήσεων που γίνεται, μεταξύ άλλων, με συλλογική σύμβαση ή διαιτητική απόφαση, ισχύει για όλους τους εργαζόμενους τόσο στο δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα και "καλύπτει κάθε είδους αύξηση στις αποδοχές των εργαζομένων, δηλαδή τους μισθούς, τα ημερομίσθια, τα ωρομίσθια, τα επιδόματα, τα βοηθήματα ή τις οποιεσδήποτε άλλες παροχές προς αυτούς, κατά οποιοδήποτε τρόπο και με οποιοδήποτε μορφή ή ονομασία επιχειρείται, είτε με αύξηση υφισταμένων, είτε με θέσπιση ή συνομολόγηση νέων τέτοιων αποδοχών ή παροχών" (παρ. 2). Η πράξη αυτή όρισε ακόμη ότι "κάθε διάταξη νόμου και κάθε διάταξη, όρος ή ρήτρα συλλογικής συμβάσεως εργασίας, διαιτητικής αποφάσεως, υπουργικής αποφάσεως ή οιουδήποτε είδους διοικητικής πράξεως κανονιστικού χαρακτήρα καθώς και κάθε όρος ατομικής συμβάσεως εργασίας ή συμφωνία, που αντίκειται στις διατάξεις των προηγούμενων παραγράφων, καταργούνται" (παρ. 6).
2.2- Βασικές αρχές της διοικητικής δράσης είναι : α)η αρχή της νομιμότητας, β)το δημόσιο συμφέρον και γ)η προστασία του διοικουμένου. Το άρθρο 25 του ισχύοντος Συντάγματος, προβλέποντας ρητά την αρχή του κοινωνικού κράτους δικαίου, αναγνωρίζει, την αρχή του κράτους δικαίου. Έχει διαμορφωθεί εν τω μεταξύ νομολογιακά η αρχή της εμπιστοσύνης στις πράξεις της Διοικήσεως και καθιερώθηκε κατά την αναθεώρηση του 2001 η αρχή της αναλογικότητας. Η αρχή του κράτους δικαίου ανάγεται σε βασική αρχή διασφαλίσεως της νομιμότητας, δηλαδή της τηρήσεως όχι μόνο των νόμων, αλλά της επιδιώξεως αυτής της ιδέας του δικαίου υπό ουσιαστική πλέον έννοια και περιεχόμενο και ενέχει αντίστοιχη θεσμική-συνταγματική εγγύηση. Βασικό όμως χαρακτηριστικό του Κράτους Δικαίου είναι η ισονομία, δηλαδή η ισότητα και ισοτέλεια όλων όσων υπόκεινται στην έννομη τάξη που συγκροτούν οι παραπάνω αρχές και οι ρυθμιστικοί κανόνες συμπεριφοράς, οι οποίοι διέπουν τις σχέσεις των ατόμων, των νομικών προσώπων, μεταξύ τους και έναντι του Κράτους, καθώς επίσης τις πράξεις και γενικότερα την δράση του τελευταίου και των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, οργανισμών και κρατικών Αρχών, έναντι των πρώτων.
Στο κράτος, η έννοια του δημοσίου συμφέροντος συνίσταται στο συμφέρον όλων των μελών της κοινωνίας ως σύνολο αλλά και κάθε ατόμου χωριστά. Το δημόσιο συμφέρον ορίζεται, λοιπόν, ως γενικό, όταν αφορά στο σύνολο των μελών της κοινωνίας και ως ειδικό, όταν αφορά σε επιμέρους κοινωνικές ομάδες (κοινωνικό συμφέρον) ή σε ένα μόνο άτομο (ατομικό συμφέρον). Στο κράτος, τόσο το ατομικό όσο και το κοινωνικό συμφέρον είναι πτυχές του δημοσίου συμφέροντος και ως, εκ τούτου, η εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος δεν δύναται να γίνεται σε βάρος συγκεκριμένων ατόμων ή κοινωνικών ομάδων. Αντίστοιχα, δεν νοείται σε καμιά περίπτωση περιορισμός ατομικών, πολιτικών ή κοινωνικών δικαιωμάτων χάριν ενός κάποιου γενικότερου συμφέροντος, παρά μόνο σε εντελώς εξαιρετικές περιπτώσεις υψίστης σημασίας (π.χ. όταν γίνεται πόλεμος, κίνδυνος χρεωκοπίας της χώρας ) και πάντοτε όμως με βάση την αρχή της αναλογικότητας Ψηφίστηκε από την Επιτροπή Συνταγματικών Υποθέσεων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου η έκθεση για την προσχώρηση της ΕΕ στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και τις Θεμελιώδεις Ελευθερίες (ΕΣΔΑ). Με την προσχώρηση, παίρνει σάρκα και οστά το αίτημα στη Συνθήκη της Λισαβόνας για τη δημιουργία ισχυρού ευρωπαϊκού συστήματος προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, το οποίο μπορεί μέχρι σήμερα να ενσωμάτωνε ήδη το Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων, αλλά πλέον ενδυναμώνεται, καλύπτοντας σχεδόν το σύνολο των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και ισχυροποιώντας τη θέση της ΕΕ έναντι τρίτων στην προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των θεμελιωδών ελευθεριών. Μέσα στο πλαίσιο αυτό επρέπε να εξετασθεί η συμβατότητα του ν 3845/2010 με τις παραπάνω δικαικές Αρχές
Ως προς το θέμα της απαγόρευσης ανατροπής του προϋπολογισμού με δικαστικές αποφάσεις, δηλαδή των αναδρομικών που επιδικάζονται από τα δικαστήρια, για όλους τους εργαζομένους και όχι μόνο για τους δικαστές, έχω την εντύπωση ότι τέτοια ρύθμιση ή άποψη θα ήταν αντίθετη με την έννοια του «κράτους δικαίου» αλλά και με τη σύμβαση για τα ανθρώπινα δικαιώματα.
Με το άρθρο 1 περ. 1 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της Ευρωπαϊκής Συμβάσεως για την Προστασία των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και των Θεμελιωδών Ελευθεριών, που κυρώθηκε μαζί με τη σύμβαση με το ν.δ. 537/1974 και έχει, σύμφωνα με το άρθρο 28 παρ. 1 του Συντάγματος, αυξημένη τυπική ισχύ έναντι των κοινών νόμων, προστατεύεται η περιουσία του ανθρώπου, στην οποία συμπεριλαμβάνονται τα περιουσιακά ενοχικά δικαιώματα και δη οι περιουσιακού χαρακτήρα απαιτήσεις, είτε αναγνωρισμένες με δικαστική ή διαιτητική απόφαση είτε απλώς γεννημένες κατά το εθνικό δίκαιο, εφ’ όσον υπάρχει νόμιμη προσδοκία με βάση το ισχύον πριν από την προσφυγή στο δικαστήριο νομοθετικό καθεστώς ότι μπορούν να ικανοποιηθούν δικαστικά (Ολ. ΑΠ 40/1998).
Έτσι, η τήρηση των προβλέψεων του προϋπολογισμού δεν μπορεί ποτέ να ακυρώσει ή να αναστείλει την επιδίκαση των εύλογων αξιώσεων των Πολιτών και πολύ περισσότερο δεν μπορεί ν’ ακυρώσει δικαιώματα που έχουν διαγνωσθεί με δικαστικές αποφάσεις και μάλιστα Ανωτάτων Δικαστηρίων .. Οι ρυθμίσεις του του ν. 3845/2010 παραβιάζεται το άρθρο 22 του Συντάγματος για την προστασία της εργασίας και του μισθού, όπως και η συνταγματική Αρχή της προστασίας της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του πολίτη προς την Πολιτεία αλλά και την άμεση παρέμβαση στην ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης, οι δικαστικές αποφάσεις της που έχουν αναγνωρίσει τα συγκεκριμένα δικαιώματα αυτά τίθενται στο περιθώριο κατά παράβαση των διατάξεων του Συντάγματος.-
Οι ρυθμίσεις του του ν. 3845/2010 κατά τη γνώμη μου ευθέως παραβιάζουν την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (Ε.Σ.Δ.Α.), η οποία προβλέπει ότι ο Νομοθέτης «δεν έχει τη δυνατότητα να αποσβέσει περιουσιακά ενοχικά δικαιώματα (μισθοί, συντάξεις κλπ), εάν δεν συντρέχουν λόγοι δημοσίου συμφέροντος ή ωφελείας». Όμως για την πληρότητα της έννοιας της «δημόσιας ωφελείας» και του «δημοσίου συμφέροντος» προκειμένου να αποσβεσθούν ενοχικά δικαιώματα δεν αρκεί μόνο το «δημοσιονομικό όφελος» ή η «δανειακή αφερεγγυότητα της χώρας» που προβλέπονται από το ΜΝΗΜΟΝΙΟ ως δικαιολογητική βάση των μέτρων και των περικοπών. Είναι πάγια η Νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, την οποία έχει υιοθετήσει η Ε.Ε. Αλλα με την υπ’ αριθμό. 40/1998 απόφασή της και η Ολομέλεια του Αρείου Πάγου. Με το Μνημόνιο και τις λοιπές νομοθετικές ρυθμίσεις παραβιάζεται το άρθρο 22 του Συντάγματος για την προστασία της εργασίας και του μισθού, όπως και η συνταγματική Αρχή της προστασίας της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του πολίτη προς την Πολιτεία. Επίσης παραβιάζεται το άρθρο 28 παρ. 2 του Συντάγματος, όπου για «να αναγνωρισθούν με συνθήκη η συμφωνία με όργανα διεθνών οργανισμών (βλέπε ΤΡΟΙΚΑ) αρμοδιότητες που προβλέπονται από το Σύνταγμα απαιτείται κατά τη ψήφιση του Νόμου κύρωσης της συνθήκης (βλέπε ΜΝΗΜΟΝΙΟ) η πλειοψηφία των 3/5 της Βουλής»
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ:
Έτσι οι κανόνες του Μνημονίου, αλλά και των επί μέρους νόμων, συμβάσεων και κανονιστικών πράξεων εφαρμογής του, που δεν συνάδουν προς το Σύνταγμα είναι επίσης ανίσχυροι και ανεφάρμοστοι. Εν όψει και του άρθρου 120 παρ. 2 του Συντάγματος: «Ο σεβασμός στο Σύνταγμα και τους νόμους που συμφωνούν με αυτό και η αφοσίωση στην Πατρίδα και τη Δημοκρατία αποτελούν θεμελιώδη υποχρέωση» 
ΑΥΤΑ ΜΕ ΠΟΛΛΗ ΛΥΠΗ ΓΙΑ ΟΣΑ ΕΓΙΝΑΝ ΚΑΙ ΟΣΑ ΕΠΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΝ ΚΑΙ ΘΑ ΕΠΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΝ

22 Οκτωβρίου 2012

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΚΑΤΑΧΡΗΣΕΩΝ ΕΞΟΥΣΙΑΣ



Ειναι αληθεια αυτα κυριε προεδρε?

Στην δημοσιότητα δόθηκε σήμερα λίστα με μεγάλες επιχειρήσεις που απαλλάχτηκαν από το χαράτσι μετά την ευνοϊκή ρύθμιση Βενιζέλου. Η λίστα των απαλλαγέντων δεν δόθηκε από κανέναν Υπουργό και από καμιά κυβέρνηση. Και όπως είναι προφανές την συγκεκριμένη είδηση δεν θα την δείτε σε κανένα ΜΜΕ. Δεν θα ακούσετε τον ΣΚΑΙ να λέει πώς απαλλάχτηκε από το χαράτσι. Δεν θα διαβάσετε στο ΕΘΝΟΣ πώς επίσης απαλλάχτηκε. Ας τα πάρουμε όμως με την σειρά…
Ο τότε Υπουργός Οικονομικών και νυν πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ κ.Βενιζέλος, αυτός που του ξεφεύγουν λίστες μεγαλο–φοροφυγάδων, κυνηγώντας ανελέητα συνταξιούχους, μισθωτούς και άνεργους, τις μέρες που το χαράτσι συζητούνταν στο Συμβούλιο της Επικρατείας, πέρασε νομοθετική ρύθμιση εν κρυπτώ. Με τη ρύθμιση αυτή απάλλασσε κατά ένα μεγάλο μέρος από το χαράτσι μεγαλοιδιοκτήτες ακινήτων. Συγκεκριμένα για κατόχους ακινήτων άνω των 1.000 τ.μ. τους χάριζε το 30%, ενώ για κατόχους ακινήτων άνω των 2.000 τ.μ. τους χάριζε το 60% του χαρατσιού. Φυσικά, ο χρόνος στον οποίο κατέθεσε την νομοθετική ρύθμιση δεν ήταν τυχαίος, ούτε ήταν τυχαίο το ότι την συγκεκριμένη ρύθμιση δεν την περιείχε ο αρχικός νόμος.
Οι αποκαλύψεις έγιναν σήμερα το απόγευμα σε συνέντευξη τύπου από τον πρόεδρο της ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ κ. Φωτόπουλο. Έτσι εξηγείται η ζέση με την οποία η Κομαντατούρα της τρικομματικής κυβέρνησης έσπασε την κατάληψη της ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ στο κέντρο πληροφοριακών συστημάτων της ΔΕΗ και τα ΜΜΕ άφριζαν εναντίον των συνδικαλιστών. Τα στοιχεία βγήκαν στην δημοσιότητα από τους καταληψίες της ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ και φυσικά όχι από την διοίκηση της επιχείρησης ή από το Υπουργείο Οικονομικών. Τα δε ΜΜΕ αφού κατήγγειλαν ως ανήκουστη την κατάληψη την Κυριακή, έδωσαν εντολή στους δημοσιογράφους να αποχωρήσουν κατά την διάρκεια της σημερινής συνέντευξης τύπου.
Ενδεικτικά παρατίθενται παρακάτω κάποια στοιχεία:
1.                              Το Athens Mall (Lamda Olympia Village) γλύτωσε 714.853 € το 2011 και 714.853 € το 2012. Συνολικά θα πληρώσει 1.429.706 € λιγότερα απ’ ότι πρέπει.
2.                              Το Kifissos Mall (River West) γλύτωσε 405.666 € το 2011 και 405.666 € το 2012. Συνολικά θα πληρώσει 811.332 €λιγότερα απ’ ότι πρέπει.
3.                              Η Lamda Estate Development Μαρούσι, γλύτωσε 81.062 € το 2011 και 81.062 € το 2012. Συνολικά θα πληρώσει 162.124 € απ’ ότι πρέπει.
4.                              Η ΚΑΡΦΟΥΡ – ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ (Λ. Αθηνών 93 – 97) γλύτωσε 125.693,85 € το 2011 και 125.693,85 € το 2012. Συνολικά θα πληρώσει 251.387,70 € λιγότερα απ’ ότι πρέπει.
5.                              Το Διαγνωστικό Θεραπευτικό κέντρο ΥΓΕΙΑ ΑΕ γλύτωσε 105.744 € το 2011 και 105.744 € το 2012. Συνολικά θα πληρώσει 211.488 € λιγότερα απ’ ότι πρέπει.
6.                              Η ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ ΑΕ γλύτωσε 149.767,2 € το 2011 και 149.767,2 € το 2012. Συνολικά θα πληρώσει 299.534,4 € λιγότερα απ’ ότι πρέπει.
7.                              Η MEDIA MARKT γλύτωσε 38.710,8 € το 2011 και 38.710,8 € το 2012. Συνολικά θα πληρώσει 77.421,6 € λιγότερα απ’ ότι πρέπει.
8.                              Η ΠΡΟΚΤΕΡ & ΓΚΑΜΠΛ ΕΛΛΑΣ ΕΠΕ γλύτωσε 75.575,52 € το 2011 και 72.426,54 € το 2012. Συνολικά θα πληρώσει 148.002,06 € λιγότερα απ’ ότι πρέπει.
9.                              Η ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ ΑΕ γλύτωσε 36.258,2 € το 2011 και 36.258,2 € το 2012. Συνολικά θα πληρώσει 72.516,4 € λιγότερα απ’ ότι πρέπει.
10.                         Ο Θεόδωρος Αγγελόπουλος, γλύτωσε 35.272,8 το 2011 και 35.272,8 το 2012. Συνολικά θα πληρώσει 70.545,6 λιγότερα απ’ ότι πρέπει.
11.                         Ο ΔΟΛ γλύτωσε 79.722 € το 2011 και 79.722 € το 2012. Συνολικά θα πληρώσει 159.444 € λιγότερα απ’ ότι πρέπει.
Μόνο από τις παραπάνω 11 περιπτώσεις τα αρπακτικά επί της ουσίας φοροαπλάσσονται αρκετών εκατομμυρίων ευρώ. Την ίδια στιγμή που χιλιάδες Έλληνες αυτοκτονούν για 50 και 100 ευρώ.
Στην δεύτερη ενότητα της συνέντευξης τύπου της ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ παρουσιάστηκαν στοιχεία κραυγαλέων παρανομιών από πλευράς επιχειρηματιών, βιομηχάνων, καναλαρχών.
Ο Μπάμπης Βωβός μόλις μπήκε το χαράτσι σε 4 διαφορετικά ακίνητα που διαθέτει (όλα στην οδό Κηφισίας) εκεί που δήλωνε ιδιοκτησία (15.578 + 33.705 + 20.956 + 22.173 = 92.412 τ.μ.) ξαφνικά δήλωσε ιδιοκτησία (9.985 + 19.981 + 9.728 + 12.844 = 52.538 τ.μ.) με αποτέλεσμα να γλυτώσει συνολικά (196.585 + 446.626 + 310.364 + 296.891) 1.250.000 ευρώ.
Το REGENCY καζίνο στην Θέρμη Θεσσαλονίκης ενώ το το 2011 χρεώνεται με βάση τα τετραγωνικά του, το 2012 μηδενίζονται τα τετραγωνικά του με αποτέλεσμα να του επιστρέφεται και ποσό που είχε χρεωθεί το 2011
Ούτε το ΚΑΖΙΝΟ ΠΑΡΝΗΘΑΣ έχει κληθεί το 2012 να πληρώσει το χαράτσι.
Ο τηλεοπτικός σταθμός ΣΚΑΙ δεν πληρώνει χαράτσι.
Τα εκπαιδευτήρια ΚΩΣΤΕΑ ΓΕΙΤΟΝΑ δεν πληρώνουν χαράτσι.
Μετά το δωράκι Βενιζέλου, ο ΔΟΛ και η Ελευθεροτυπία πλήρωσαν μειωμένο χαράτσι ενώ ο δημοσιογραφικός οργανισμός ΠΗΓΑΣΟΣ (βλέπε Μπόμπολας) δεν πλήρωσε καθόλου χαράτσι.
Ούτε τα ΙΚΕΑ, ούτε η ΜΙΣΕΛΕΝ πληρώνουν χαράτσι.
Θυμόμαστε όλοι τις ανεκδιήγητες δηλώσεις του απατεώνα Βενιζέλου για τους "μπατακτσήδες του δεν πληρώνω".
Ποιοι είναι τελικά οι μπατακτσήδες;
Πόσες μίζες άλλαξαν χέρια και προς ποιους ώστε να χαρατσο–απαλλαγούν οι μεγαλοκαρχαρίες της Ελληνικής οικονομίας, την ώρα που η κοινωνία εξοντώνεται;

ΟΙ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΩΛ ΠΟΡΤΕΡ (1947)


ΟΙ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΩΛ ΠΟΡΤΕΡ (1947)

Αρχές του 1947 έχει ανακοινώσει η βρετανική κυβέρνηση στις ΗΠΑ πως αδυνατούσε πλέον να συνεχίσει τον ρόλο που είχε αναλάβει, δηλαδή τον ρόλο της ενίσχυσης της ελληνικής κυβέρνησης στον αγώνα της κατά της κομμουνιστικής επικράτησης στην Ελλάδα. Ο Αμερικανός πρόεδρος Τρούμαν προκειμένου να έχει ιδία άποψη για την οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα στέλνει το πρώτο τρίμηνο του 1947 τον Paul A. Porter ως επικεφαλής αμερικανικής αποστολής.

Στις 14 Φεβρουαρίου μετά από έναν περίπου μήνα παραμονής στην Ελλάδα ο Paul A. Porter στέλνει επιστολή προς τον υφυπουργό Εξωτερικών των ΗΠΑ W.L. Clayton με τις πρώτες εντυπώσεις του, γράφοντας μεταξύ των άλλων:

«Εδώ δεν υπάρχει κράτος σύμφωνα με τα δυτικά πρότυπα. Αντ' αυτού υπάρχει μία χαλαρή ιεραρχία ατομιστών πολιτικών, μερικοί από τους οποίους είναι χειρότεροι από άλλους, που είναι τόσο απασχολημένοι με τον προσωπικό τους αγώνα για εξουσία, ώστε δεν έχουν τον χρόνο να αναπτύξουν οικονομική πολιτική, ακόμη κι αν υποθέσουμε ότι είχαν την ικανότητα».

«Σε ολόκληρη τη χώρα, από τη μία άκρη στην άλλη, κυριαρχεί μία γκρίζα ανυπεράσπιστη, βαθιά έλλειψη πίστης για το μέλλον - μία έλλειψη πίστης που οδηγεί σε πλήρη απραξία στο παρόν. Οι άνθρωποι έχουν παραλύσει από την αβεβαιότητα και τον φόβο, οι επιχειρηματίες δεν επενδύουν, οι καταστηματάρχες δεν αποθηκεύουν προμήθειες.

Και συνεχίζει: «Η δημόσια διοίκηση είναι υπερβολικά εκτεταμένη?[??]?. Οι χαμηλοί μισθοί προσαυξάνονται βάσει ενός εντελώς συγκεχυμένου συστήματος επιδομάτων, χάρη στα οποία μερικοί δημόσιοι υπάλληλοι κερδίζουν μέχρι και τέσσερις φορές περισσότερο από τον βασικό μισθό τους».

Για το ίδιο θέμα αναφέρει: «Ποτέ άλλοτε δεν έχει δει διοικητική δομή που να είναι τόσο απαράδεκτη. Απλούστατα, δεν είναι δυνατόν να βασιστεί κάνεις ότι η δημόσια διοίκηση θα φέρει εις πέρας ακόμη και τις πιο απλές λειτουργίες μίας κυβέρνησης - την είσπραξη των φόρων, την εφαρμογή οικονομικών κανόνων, την επισκευή δρόμων.

Συνεπώς η δραστική μεταρρύθμιση της δημόσιας διοίκησης αποτελεί συνθήκη εκ των ουκ άνευ για την επίτευξη οποιουδήποτε άλλου αποτελέσματος στην Ελλάδα».

Για την εκτελεστική εξουσία : «η ελληνική κυβέρνηση δεν έχει άλλη πολιτική εκτός από το να εκλιπαρεί για ξένη βοήθεια ώστε να διατηρηθεί στην εξουσία απαριθμώντας θορυβωδώς τις θυσίες της Ελλάδος... [.......]? Στόχος της είναι να χρησιμοποιήσει την ξένη βοήθεια ως μέσο για τη διαιώνιση των προνομιών μίας μικρής κλίκας που αποτελεί την αόρατη εξουσία στην Ελλάδα».

Για τα οικονομικά συμφέροντα: «Τα ναυτιλιακά συμφέροντα βρίσκονται σε ιδιαιτέρα σκανδαλώδη θέση. Σήμερα η ελληνική εμπορική ναυτιλία βρίσκεται σε άνθηση και οι εφοπλιστές καρπώνονται τα κέρδη. Όμως, η χρεοκοπημένη ελληνική κυβέρνηση δεν απολαμβάνει κανένα όφελος από όλο αυτό τον πλούτο. Οι αποδοχές των ναυτικών εξακολουθούν να εισρέουν στη χώρα, αλλά τα κέρδη των πλοιοκτητών παραμένουν, στην πλειονότητά τους, στο εξωτερικό».

Για την ντόπια νομενκλατούρα: «Η ομάδα πίεσης της καλής κοινωνίας - οι κομψοί κοσμοπολίτες που έχουν την έδρα τους στις Κάννες, στο Σαιν Μόριτς και στην αθηναϊκή πλατεία Κολωνακίου - θα ενεργοποιηθεί. Πολλοί από αυτούς είναι γοητευτικοί άνθρωποι που μιλούν εξαιρετικά αγγλικά και αδημονούν ειλικρινά να παρέχουν κάθε δυνατή βοήθεια στην αμερικανική αποστολή. Εντούτοις θα αποπειραθούν να προσεταιριστούν την αποστολή και να τη μετατρέψουν σε ένα εργαλείο διασφάλισης των προνομιών τους».

Για την αίτηση βοηθείας: «Αίσθησή μου είναι ότι το ελληνικό κράτος έχοντας υποβάλει αίτηση βοήθειας και εποπτείας, έχει θέσει, στο μέτρο αυτό, όρια στην ίδια του την εθνική κυριαρχία».

Ο ΝΙΤΣΕ ΚΑΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ

Ο Φρειδερίκος Νίτσε (Γερμανός φιλόσοφος, 1844 -1900) στο έργο του «Η Γένεση της Τραγωδίας», κεφ. XV, 1872, έγραψε:
«Αποδεδειγμένα σε κάθε περίοδο της εξέλιξής του ο δυτικοευρωπαϊκός πολιτισμός προσπάθησε να απελευθερώσει τον εαυτό του από τους Έλληνες. Η προσπάθεια αυτή είναι διαποτισμένη με βαθύτατη δυσαρέσκεια, διότι οτιδήποτε κι αν (οι δυτικοευρωπαίοι) δημιουργούσαν, φαινομενικά πρωτότυπο και άξιο θαυμασμού, έχανε χρώμα και ζωή στη σύγκρισή του με το Ελληνικό μοντέλο, συρρικνωνότανε, κατέληγε να μοιάζει με φθηνό αντίγραφο, με καρικατούρα. Έτσι ξανά και ξανά μια οργή ποτισμένη με μίσος ξεσπάει εναντίον των Ελλήνων, εναντίον αυτού του μικρού και αλαζονικού έθνους που είχε το νεύρο να ονομάσει βαρβαρικό (για κάθε εποχή) ό,τι δεν είχε δημιουργηθεί στο έδαφός του.
Μα ποιοί, επιτέλους, είναι αυτοί των οποίων η ιστορική αίγλη υπήρξε τόσο εφήμερη, οι θεσμοί τους τόσο περιορισμένοι, τα ήθη τους αμφίβολα έως απαράδεκτα, και οι οποίοι απαιτούν μια εξαίρετη θέση ανάμεσα στα έθνη, μια θέση πάνω από το πλήθος; Κανένας από τους επανεμφανιζόμενους εχθρούς τους δεν είχε την τύχη να ανακαλύψει το κώνειο, με το οποίο θα μπορούσαμε μια για πάντα να απαλλαγούμε από αυτούς. Όλα τα δηλητήρια του φθόνου, της ύβρεως, του μίσους έχουν αποδειχθεί ανεπαρκή να διαταράξουν την υπέροχη ομορφιά τους.
Έτσι, οι άνθρωποι συνεχίζουν να νιώθουν ντροπή και φόβο απέναντι στους Έλληνες. Βέβαια, πού και πού, κάποιος εμφανίζεται που αναγνωρίζει ακέραιη την αλήθεια, την αλήθεια που διδάσκει ότι οι Έλληνες είναι οι ηνίοχοι κάθε επερχόμενου πολιτισμού και σχεδόν πάντα τόσο τα άρματα όσο και τα άλογα των επερχόμενων πολιτισμών είναι πολύ χαμηλής ποιότητας σε σχέση με τους ηνίοχους (σ.σ. εννοεί τους Έλληνες), οι οποίοι τελικά αθλούνται οδηγώντας το άρμα στην άβυσσο, την οποία αυτοί ξεπερνούν με Αχίλλειο πήδημα»

Στρατηγός Φράγκος: "Δεν θα επέτρεπα οι Τούρκοι να καταλάβουν την βραχονησίδα!"

Στρατηγός Φράγκος: "Δεν θα επέτρεπα οι Τούρκοι να καταλάβουν την βραχονησίδα!"

 ImageΣτο θέμα των Ιμίων αναφέρθηκε ο στρατηγός Φραγκούλης Φράγκος σε συνέντευξή του στην Real News.

Συγκεκριμένα, δήλωσει ότι ο ελληνικός στόλος εκείνη την ημέρα είχε στριμώξει το τμήμα του τουρκικού στόλου που βρισκόταν εκεί και κάθε πλοίο ήταν λοκαρισμένο. «Ο Χόλμπρουκ ενημέρωσε τους Τούρκους ότι δεν μπορούν να κάνουν τίποτα και έδωσε προθεσμία έως τις 5 το πρωί να τα βρούνε.

Εγώ πάντως στη βραχονησίδα θα είχα ρίξει τρία-τέσσερα καπνογόνα και με πρόσχημα ότι έχει πάρει φωτιά θα έστελνα τα Καναντέρ να σβήσουν τη φωτιά. Δεν ξέρω τι θα γινόταν με τους Τούρκους κομάντος. Πάντως δεν θα καταλάμβαναν τη βραχονησίδα» τονίζει ο Φ. Φράγκος.

Όσο για το γεγονός ότι παρουσιάστηκε ως ο εγκέφαλος ενός πραξικοπήματος που θα κατέλυε την ελληνική δημοκρατία, στην ερώτηση γιατί δεν απάντησε στο δημοσίευμα, απαντά… «Δεν χρειαζόταν. Απάντησαν οι πρωταγωνιστές αντί για μένα. Ο Γιώργος Παπανδρέου, ο Πάνος Μπεγλίτης και ο αρχηγός της ΕΥΠ. Είπαν ότι δεν είχαν ιδέα για το δήθεν πραξικόπημα. Δεν έχω λόγο να ταράξω κι άλλο τους Έλληνες».

Επίσης σχολιάζοντας το πραξικόπημα στην Κύπρο, ο στρατηγός Φραγκούλης Φράγκος το χαρακτηρίζει ολέθριο …»

ΕΛΕΝΗ ΡΑΙΚΟΥ ΜΙΑ ΕΛΠΙΔΑ Καθήκοντα Οικονομικού Εισαγγελέως αναλαμβάνει

Kαθήκοντα Oικονομικού Eισαγγελέως αναλαμβάνει η Ελένη Ράικου.






Καθήκοντα Οικονομικού Εισαγγελέως αναλαμβάνει η πρώην προϊσταμένη της Εισαγγελίας Ποινικής Δίωξης, Ελένη Ράικου.

Ο Γρ. Πεπόνης παραμένει στη θέση του, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η υπόθεση της λίστας Λαγκάρντ και η μυστηριώδης διαδρομή της.

MNHMONIO έτος 1843...2012

MNHMONIO έτος 1843...2012

 Το καλοκαίρι του 1843, η Ελλάδα έπρεπε να καταβάλει στις τράπεζες της Ευρώπης τα τοκοχρεολύσια παλιότερων δανείων που είχε πάρει η χώρα. Δυστυχώς τα λεφτά δεν είχαν πάει σε υποδομές που θα βοηθούσαν την κατεστραμένη ελληνική οικονομία, αλλά είχαν σπαταληθεί στους εμφυλίους της επανάστασης και στα λούσα του παλατιού και των Βαυαρών συμβούλων του στέμματος.

Οι τόκοι που έπρεπε να καταβάλλονται κάθε χρόνο ήταν 7 εκατομμύρια δραχμές και ισοδυναμούσαν με το μισό τών συνολικών εσόδων του... ελληνικού κράτους που έφταναν μετά βίας τα 14 εκατομμύρια ετησίως. Στην πραγματικότητα, με την καταβολή των τόκων δεν περίσσευε τίποτα να επενδυθεί προς όφελος του ελληνικού λαού. (Μήπως κάτι αρχίζει να μας θυμίζει;)

Την άνοιξη του 1843, η κυβέρνηση παίρνει μέτρα λιτότητας, τα οποία όμως δεν αποδίδουν τόσο ώστε να ...συγκεντρωθούν τα απαιτούμενα για την ετήσια δόση χρήματα. Έτσι, τον Ιούνιο του 1843, η ελληνική κυβέρνηση ενημερώνει τις ξένες κυβερνήσεις ότι αδυνατεί να καταβάλει το ποσό που χρωστάει και ζητά νέο δάνειο από τις μεγάλες δυνάμεις, ώστε να αποπληρώσει τα παλιά. Αυτές αρνούνται κατηγορηματικά. (Βρε κοίτα κάτι συμπτώσεις...)

Αντί να εγκρίνουν νέο δάνειο, εκπρόσωποι των τριών μεγάλων δυνάμεων (Αγγλία-Γαλλία-Ρωσία) κάνουν μια διάσκεψη στο Λονδίνο για το ελληνικό χρέος και καταλήγουν σε καταδικαστικό πρωτόκολλο. Οι πρεσβευτές των μεγάλων δυνάμεων με το πρωτόκολλο στο χέρι, παρουσιάζονται στην ελληνική κυβέρνηση και απαιτούν την ικανοποίηση του. Αρχίζουν διαπραγματεύσεις ανάμεσα στα δύο μέρη και μετά από έναν μήνα υπογράφουν μνημόνιο (απ νάτο!), σύμφωνα με το οποίο η Ελλάδα πρέπει να πάρει μέτρα ώστε να εξοικονομήσει μέσα στους επόμενους μήνες το αστρονομικό επιπλέον ποσό των 3,6 εκατομμυρίων δραχμών, που θα δοθούν στους δανειστές της. (Αυτό σίγουρα κάτι μας θυμίζει;)

Για να είναι σίγουροι ότι το μνημόνιο θα εφαρμοστεί κατά γράμμα, οι πρεσβευτές απαιτούν να παραβρίσκονται στις συνεδριάσεις του Υπουργικού Συμβουλίου που θα εγκρίνει τα μέτρα και να παίρνουν ανά μήνα λεπτομερή κατάσταση της πορείας εφαρμογής τους, αλλά και των ποσών που εισπράττονται. (Ε όχι, δεν γίνεται, πλάκα μας κάνουν...)

Για να μην τα πολυλογώ, σας αναφέρω τα βασικά μέτρα που επέβαλε η κυβέρνηση μέσα στο 1843 σε εφαρμογή του τότε μνημονίου. Κάθε ομοιότητα με την εποχή μας, είναι εντελώς τυχαία και πέραν των προθέσεων του ιστορικού που τα κατέγραψε:

1. Απολύθηκε το ένα τρίτο των Δημοσίων υπαλλήλων και μειώθηκαν 20% οι μισθοί όσων παρέμειναν. (όπα...)

2. Σταμάτησε η χορήγηση συντάξεων, που τότε δεν δίνονταν στο σύνολο του πληθυσμού αλλά σε ειδικές κατηγορίες. (αμάν...)

3. Μειώθηκαν κατά 60% οι στρατιωτικές δαπάνες, μειώθηκε δραστικά ο αριθμός των ενστόλων και αντί για μισθό οι στρατιωτικοί έπαιρναν χωράφια.


4. Επιβλήθηκε προκαταβολή στην είσπραξη του φόρου εισοδήματος και της "δεκάτης", που ήταν ο φόρος για την αγροτική παραγωγή. (από τότε έ...)

5. Αυξήθηκαν οι δασμοί και οι φόροι χαρτοσήμου.(ΦΠΑ δεν είχε τότε...)

6. Απολύθηκαν όλοι οι μηχανικοί του Δημοσίου και σταμάτησαν όλα τα δημόσια έργα. (έλα...)

7. Καταργήθηκαν εντελώς όλες οι υγειονομικές υπηρεσίες του κράτους. (είχε ο Λοβέρδος προ-προπάππου τότε;)

8. Απολύθηκαν όλοι οι υπάλληλοι του εθνικού τυπογραφείου, όλοι οι δασονόμοι, οι δασικοί υπάλληλοι και οι μισοί καθηγητές πανεπιστημίου. (πιθανόν να έφερναν ξένους...)

9. Καταργήθηκαν όλες οι διπλωματικές αποστολές στο εξωτερικό. (ε, όχι, αυτό όχι...)

10. Νομιμοποιήθηκαν όλα τα αυθαίρετα κτίσματα και οι καταπατημένες "εθνικές γαίες" με την πληρωμή προστίμων νομιμοποίησης. (ερχόμαστε δεύτεροι...)

11. Περαιώθηκαν συνοπτικά όλες οι εκκρεμείς φορολογικές υποθέσεις με την καταβολή εφάπαξ ποσού. (αθάνατη Ελλάδα...)


(Είναι να τρελαίνεσαι, είναι δυνατόν να αντέγραψαν οι τωρινοί ένα τόσο παλιό σχέδιο, μια που δεν είχαν άλλες ιδέες;) Δεν είναι ανατριχιαστικά όμοια με την εποχή μας; Είδατε που οι οικονομικές συνταγές λιτότητας είναι σαν το παλιό καλό κρασί; για ποιούς; Ίδιες, αιώνιες, ανυπόφορες. Κι επειδή ξέρω ότι θα ρωτήσετε "τι πέτυχαν με όλα αυτά;", σας απαντώ:
Ο κόσμος εξαθλιώθηκε για μεγάλο χρονικό διάστημα, οι ξένοι πήραν ένα μέρος των χρημάτων τους, η χώρα είδε κι έπαθε να συνέλθει, αλλά φαλήρισε ξανά μετά από πενήντα ακριβώς χρόνια, με το "Κύριοι, δυστυχώς επτωχεύσαμεν" του Χαριλάου Τρικούπη, το 1893. Πάντως, το συγκεκριμένο μνημόνιο του 1843, από πολλούς ιστορικούς θεωρείται μία από τις σοβαρότερες αφορμές για το ξέσπασμα της επανάστασης της 3ης Σεπτέμβρη 1843, που έφερε Σύνταγμα στη χώρα.